Privacyverklaring
Wij vinden het belangrijk dat uw persoonsgegevens met zorg en respect worden behandeld. In dit document leggen wij uit hoe wij met uw gegevens omgaan, welke informatie wij verzamelen, voor welke doeleinden dit gebeurt en welke rechten u daarbij heeft.
Wij zorgen er altijd voor dat de verwerking van persoonsgegevens in overeenstemming is met de geldende wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dit betekent onder meer dat wij:
Alleen gegevens verwerken die noodzakelijk zijn voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt;
Uw gegevens niet langer bewaren dan strikt noodzakelijk is;
Gegevens uitsluitend delen met derden als dit echt nodig is of wanneer wij daartoe wettelijk verplicht zijn;
Passende technische en organisatorische maatregelen nemen om uw gegevens te beschermen;
Uw rechten rondom inzage, correctie, verwijdering en overdraagbaarheid van gegevens respecteren.
Wanneer u vragen heeft over deze verklaring of over het gebruik van uw persoonsgegevens, kunt u contact opnemen via de gegevens onderaan dit document.
Verwerking van persoonsgegevens
1. Klanten en leveranciers
Voor het uitvoeren van opdrachten en het onderhouden van contact verwerken wij persoonsgegevens zoals:
Voor- en achternaam
Adresgegevens
Telefoonnummer
E-mailadres
Deze gegevens gebruiken wij onder andere voor administratie, communicatie en de uitvoering van overeenkomsten. Wij bewaren ze zolang dit nodig is voor de overeenkomst en, indien van toepassing, daarna maximaal 7 jaar voor onze administratieplicht.
2. Contactaanvragen
Wanneer u via onze website, e-mail of telefonisch contact opneemt, verwerken wij de gegevens die u zelf verstrekt, zoals naam, e-mailadres en telefoonnummer. Deze informatie gebruiken wij uitsluitend om uw vraag of verzoek af te handelen en wordt verwijderd zodra dit afgerond is.
3. Geïnteresseerden en zakelijke relaties
Van personen die interesse tonen in onze diensten of waarmee wij zakelijk contact onderhouden (bijvoorbeeld via een visitekaartje of sociale media), kunnen wij gegevens verwerken zoals naam, bedrijfsnaam, telefoonnummer en e-mailadres. Deze gegevens worden gebruikt om u te informeren over onze diensten en blijven bewaard zolang er sprake is van een zakelijke relatie of interesse.
4. Medewerkers
Om uitvoering te geven aan een arbeidsovereenkomst verwerken wij onder andere:
Naam en contactgegevens
Geboortedatum
Salaris- en bankgegevens
BSN en kopie ID
Deze gegevens worden bewaard zolang er een contractuele relatie bestaat en vervolgens alleen voor de wettelijke bewaartermijn in de financiële administratie.
Delen van gegevens met derden
Wij verstrekken gegevens alleen aan derden wanneer dit noodzakelijk is voor de uitvoering van onze dienstverlening (zoals salarisadministratie, IT-diensten of arbodienstverlening) of wanneer wij daartoe wettelijk verplicht zijn. Met partijen die namens ons gegevens verwerken sluiten wij verwerkersovereenkomsten om de bescherming van uw gegevens te garanderen. Uw gegevens worden niet gedeeld met partijen buiten de Europese Unie.
Minderjarigen
Wij verwerken uitsluitend gegevens van personen jonger dan 16 jaar indien daarvoor expliciete toestemming is gegeven door een ouder of wettelijke vertegenwoordiger.
Bewaartermijn
Uw persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is voor het doel waarvoor ze zijn verzameld of zolang de wet dit van ons verlangt.
Beveiliging
Om uw gegevens te beschermen, hebben wij passende maatregelen getroffen, waaronder:
Toegangsbeveiliging met gebruikersnamen en wachtwoorden;
Encryptie en waar mogelijk pseudonimisering van persoonsgegevens;
Back-ups om gegevens te herstellen bij incidenten;
Beperkingen van toegang tot persoonsgegevens tot uitsluitend bevoegde medewerkers;
Regelmatige evaluatie van onze beveiligingsmaatregelen.
Uw rechten
U heeft recht op:
Inzage in de gegevens die wij van u hebben;
Correctie of verwijdering van uw gegevens;
Beperking of bezwaar tegen de verwerking van uw gegevens;
Overdracht van uw gegevens aan uzelf of een andere partij.
Wanneer de verwerking van uw gegevens plaatsvindt op basis van uw toestemming, kunt u die toestemming altijd weer intrekken.
Klachten
Heeft u een klacht over de manier waarop wij met uw gegevens omgaan, dan kunt u dit melden bij ons. Indien u er met ons niet uitkomt, heeft u altijd het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Contact
Voor vragen of opmerkingen over deze privacyverklaring kunt u ons bereiken via:
info@hartvanzorg.nl